***EGYEDI Új verzió***
>
>
> ver. 0.4.x (0.4.2)
> Az új verzió tapasztalatai:
>
> Az új verzió gyakorlatilag a hadügyi részt érinti. Teljesen átszabták, ezzel a verzióval már elkerülhető, hogy a szövetséges csapatok lövöldöznek egymásra, vagy akár a saját csapatok támadjanak egymásra furcsa helyzetekben. A játékot érintő harcban a megfelelő oldalon fog minden résztvevő csatlakozni. Logikai szempontból át lett alakítva a csapatok becsatlakozása. A nagy sereggel és fosztó, harcos játékstílussal rendelkező játékosoknak kedveznek az új verzióváltással. A csaták lerövidülése a támadó oldalnak kedvez, így kevesebb ideje lesz a védő felmentő seregének odaérnie, ezzel felgyorsul a játék!
>
> Egyik haszontalan módosítás, hogy nincs szigeten belül pakolási idő, de 45 perc a visszaút!!!
>
> Hadügyi nézet/tanácsadó:
> A hadügyi nézet katonai mozgásainál 3 részre szedték a mozgásokat, külön a blokádolást, és a foglalást az egyéb mozgásoktól. A blokádolásnál megszűnt a 8 órás időkorlát, addig marad a blokád, amíg le nem verik, vagy vissza nincs hívva.
>
> Kicsit átszabták, 3 részre osztották fel:
> - Első részben a kereskedő és/vagy sereg, flottamozgás látható
> - Második részben a város megszállása, visszahívása
> - Harmadik részben kikötő blokádolás, visszahívása látható.
>
>
http://noob.hu/2011/01/02/hadugy.jpg>
> Tengeri harcok:
> A tengeri csaták ezúttal nem változtak jelentősen,
> nagyobb csatákhoz 250 láng, 50 katapult, és 120 búvár ajánlott,
> míg hullámokban támadáshoz 3 körönként
> 150 láng, 50 katapult, 60 búvár (ebben az esetben a 2. körben fehér zászlót kell nyomni)
> Ilyen flottából a gazdagabbak 3-4-et is tarthatnak, és lehet folyamatosan támadni velük.
>
> Szárazföldi harcok:
> Legszembetűnőbb újdonság a megnövekedett harctér.
>
>
http://noob.hu/2010/12/31/ika.jpg>
> Az egy időben harcolni tudó egységek száma az alábbiak szerint változott:
> gőzóriás 70 => 112
> hopplita 300 => 350
> kén-karabélyos 49 => 84
> kardos 120 => 240
> ágyú 18 => 30
> bombázó 15 => 30
> gyrokopter 30 => 60
> séf korlátlan => korlátlan
> felcser korlátlan => korlátlan
>
> Az új verzióban a gőzóriás árából 4 hopplitát lehet legyártani, a fenntartása is pont négyszerese a hopplitának. Így adódott a kérdés, hogy mi erősebb nagy létszámban: 4 hopplita, vagy egy gőzös? A tesztcsata alapján beigazolódott, hogy az új verzióban a gőzóriások helyett optimálisabb hopplitákat tartani 4x-es mennyiségben. A gőzösök leselejtezése folyamatosan elkezdődhet, kivéve, ha sokat fosztunk inaktívokat, ahol egy körre kell a maximális páncél, ide jók a gőzösök, de 3 körnél nagyobb csatához már nem optimális.
>
> -------------------------------------------------------------------
> Swordsman...........1200(-1200). - Swordsman...........1200(-1200).
> Hoplite.............1862(-1138). - ................................
> Sulphur Carabineer...600(-0).... - Sulphur Carabineer...600(-0)....
> Gyrocopter...........250(-0).... - Gyrocopter...........250(-0)....
> ................................ - Steam Giant..........314(-436)..
> Balloon-Bombardier...112(-238).. - Balloon-Bombardier...112(-238)..
> Battering ram.........50(-0).... - Battering ram.........50(-0)....
> Mortar................58(-62)... - Mortar................58(-62)...
> Doctor................30(-0).... - Doctor................30(-0)....
> Cook.................260(-0).... - Cook.................260(-0)....
> -------------------------------------------------------------------
> Generals..................-6,335 - Generals..................-7,445
> Damage Received..........316,780 - Damage Received..........372,280
> -------------------------------------------------------------------
>
> Séfek szerepe is változott, több kell, és hullámokban küldve ad kisebb morálcsökkenést csapatainknak. Míg a 0.4.1 -nél a morál 100%-on tartásához 40 katonára kellett egy séf, itt most kb. 20 katonánként kell egy séfet tartani. Az első 3 körben a séfek kifejtik gyógyító hatásukat, a 4. körtől már nem hatásos a jelenlétük. Ugyanolyan körülmények között a 3. kör után a védő oldalon jobban fogy a morál, a támadókhoz képest. A távolsági egységekhez és a tüzérséghez hasonlóan szükséges a séfek frissítése a morál fenntartásához. Frissítés nélkül a védő kb. 10 kört, a támadó 12 kört bír ki. Ezúttal a morál nagyon fog ingadozni, szinte lehetetlen 100%-on tartani:
>
>
http://noob.hu/2010/12/31/moral.jpg>
> - A séfek csak 3 körig működnek, tehát csak ott van értelme nagy csatát kezdeni, ahová biztosítani tudjuk a rendszeres utánpótlást. Legalább 3 körönként séfeket kell tudni beküldeni, és a bombázókat is ugyanilyen ütemben kell adagolni.
> - A bombázók ugyanúgy működnek, mint eddig: ha ugyanannak a játékosnak ugyanaz a csapata 3-4 körig van benn, a bombázói 2x15-ösével hullanak, és egyetlen ágyút sem tudnak kilőni. Tehát azokat, vagy időnként ki kell vonni, vagy eleve csak 60-100-at kell beküldeni, és 3 körönként küldeni a többit.
>
> A morálszámítás jelentősen változott. A bennlévő sereg morálját csökkentő tényezőket megfelezték:
> minden körben mindenkinek: -5%
> ha az ellenfél erősebb: -3%
> ha nagyobb a veszteséged: -3%
> ha több találatot kaptál: -3%
> ha lebombáztak: -3% (ezért fontos, hogy nekünk is legyen mindig működő bombázó!)
> ha a falat nem sikerült áttörni: -7%
> ha az ellenfél több játékosból áll: -1% a többletenként. (Tehát pl. 8 fővel nagyobb ellenfél esetén -8%)
>
> Friss sereg beküldésekor, az 100%-os morállal lép be, és a teljes sereg morálja ennek megfelelően emelkedni fog. pl.: van benn 30 kardos meg egy felcser, és 50% a moráljuk. A hozzájuk küldött 10 gőzössel, 82% lesz a morál. De ugyanígy a kivont sereg csökkenti a bennlévők morálját (feltehetően a kivont rész 0 morállal számítódik.) Tehát a sikeres csatázáshoz nem csak a séfeket, és a bombázókat kellene adagolni, hanem az egész sereget! Egyszerre csak annyit kell beküldeni, ami 3 körig kitart, utána mehet a következő adag, és így tovább.
>
> A bombázók irtják az ágyúkat, amíg nem kezdenek 15-ösével hullani kb. a negyedik körben. Ezért kell frissíteni őket.
> Felcserek: ugyanúgy hatnak, mint eddig:
> Csak az ember típusú, nem meghalt egységeket gyógyítják. Egy felcser 200 életerő pontot tud helyreállítani, utána kimerül. Lényegében a kardosokat, és a hopplitákat gyógyítják. A hoppliták feljavítására: max. 3-4 felcser ajánlott. A kardosok feljavítására: két körönként egy felcser. Tehát aki hopplitákkal harcol, az csatakörönként max. 4-5 felcsert vigyen. A legnagyobb seregekhez is elegendő 80 db felcser. Őket nem kell adagolni. Mindezen túl számításba kell venni egy másik tényt is:
> Nevezetesen a felcser fenntartása 20 aranyba kerül, míg a hopplita csak 3-ba. A felcser a csatában nem egészen 4 hopplita életét "pótolja", tehát 12 arany ára hopplitát helyettesít 20-ért. (ez nem jó üzlet). Viszont a kardosoknál már 11 kardost "pótol" 20 aranyért miközben azok ára 44 arany. Összeségében sok haszna nincs, mindenki maga döntse el, hogy tart-e belőlük.
>
> Az új verzió magyar szerverekre történő bevezetési időpontjáról egyelőre még nincs hír.